Lovitura anului pentru soferi. Din pacate, mii de romani au primit o veste foarte proasta. Exista o solutie pentru aceasta problema. Insa costul poate ajunge pana la cateva mii de euro. Brexitul vine la pachet cu reguli noi pentru soferii romani. In mod oficial, masinile cu volan pe dreapta, aduse din UK, NU vor mai putea fi omologate in Romania.

Citeste si: Cresc amenzile pentru soferi. Cat vor plati in plus de la 1 ianuarie 2020

Asta din cauza ca Marea Britanie nu mai face parte din Uniunea Europeana. Prin urmare, certificatul emis acolo nu mai este valabil. Singura varianta prin care scapi de aceasta problema si poti primi certificatul este sa muti volanul pe partea stanga. Insa asta implica niste costuri mari. Poti fi obligat sa platesti pana la cateva mii de euro pentru aceasta modificare.

Lovitura anului pentru soferi. Este interzis sa faci asta de la 1 ianuarie 2021

Daca ai inmatriculat deja un automobil adus din Marea Britanie, atunci nu vei fi nevoit sa repeti aceasta procedura. Insa, daca ai de facut modificari importante inscrise in cartea de identitate a vehiculului, atunci va trebui sa schimbi postul de conducere pe partea stanga, in cazul in care vrei ca masina sa fie omologata.

Se pare ca aceasta modificare costa cel putin 500 de euro, dar pretul creste ametitor, in functie de modelul masinii, scrie Digi24. Multi romani au cumparat automobile din Marea Britanie datorita pretului redus, dar acum au de furca din cauza deciziei lor. Soferii care au o masina din Marea Britanie, dar nu au apucat sa o inmatriculeze in Romania, au la dispozitie 90 de zile pentru a intra in legalitate.

Citeste si: Vesti proaste pentru soferi. Cat se scumpesc benzina si motorina, de la 1 ianuarie 2020

Lovitura anului pentru soferi. „Toate modificarile aduc un plus de siguranta prin postul de conducere situat pe partea stanga, dar un plus de risc prin faptul ca aceste modificari pot fi facute necorespunzator. Sa fie schimbate conducte de frana, NU prelungite, modificate, facute ca instalatiile sanitare, e important ca si caseta de directie sa fie amplasata corect, la locul ei”, a explicat Emil Gatej, instructor auto.

„Cea mai grea situatie este cand avem in fata noastra un camion, cu semiremorca, cu spate mat, nu vedem aboslut nimic si atunci nu ai cum sa iesi daca viteza de deplasare a acestuia este redusa din varii motive – e foarte dificil, tendinta e sa vrei sa scapi, sa iesi de acolo, ai senzatia ca ai o masina, dar cea mai mare problema este ca nu vezi!”, a adaugat instructorul auto Emil Gatej.

Citeste si: Veste proasta pentru milioane de soferi cu masinile pe benzina. Tara care le interzice in urmatorii ani